Summa sidvisningar

torsdag 10 maj 2012

Det är mycket nu och väldigt spretigt

Jag vet inte varför det just nu kryllar av snabba och ogörliga nyheter. Kanske det beror på att jag skaffat Twitter men nog är det rätt mycket nu i alla fall politiskt. LO har sagt att de ska presentera sin kandidat äntligen och så väljer de 22 maj. Hur smarta är de? Hur många kommer vara intresserade av dem just detta datum då Prinsessan Estelle ska döpas...eller är det så att de tänker att då får LO inga frågor. Nåväl det är spännande att se hur LO ska verka framöver. Är de en Teahuva till Socialdemokraterna eller.... Sd då? De är så mobbade av ALLA och ingen väljer att spela fotboll med dem. Miljöpartiet tänkte nog ta hand om dem men så hände något eller....Varför kan inte Sd vara domare?...då får de verkligen sin vågmästarroll bekräftad. Löfven ja honom är det synd om eller om det är Socialdemokraterna man ska tycka synd om. Allt beror väl på var man står på den socialdemokratiska linjen. Någon som det är synd om är väl ändå Nuder som varit så himla smart och ändå får skäll. Varför undrar jag? Har han gjort något fel? Förmodligen har han kanske om ifall gjort något som inte passar som sosse. I alla fall har han tvingat sina undersåtar att enl Ursula Berge tala om och fixa till Tv licenser och annat innan de började på partikansliet får vi veta när vi läser Twitter. Ja vad händer mer? Jo, vänstern är arga på ALLIANSEn men anser att LENIN var humanist och så var det här med Grekland. Nyval, Omval, Återval och vilken tur att jag har sparat en Drachmer i ett fotoalbum från 1992. Den kanske är värd rätt mycket i dessa dagar. Carema skandalen håller på att omvärderas och ingen skriver längre att jag den Moderata Distriktssköterskan som satt i Kommunstyrelsen före hela Carema affären visste och försökte påtala och få in debattartiklar där sanningen var en annan och att vem som helst kunde logga in och kolla vad som hände på läkarföretaget och de eländigheter som skedde där och som Carema fick klä skott för.......skönt att det ändå är över men det kommer mer. Det har vi blivit varse om och det tack vare Per Hagwall som läste lusen av ett P1 program om fattiga frida eller vad hon nu hette. Vilken skandal när sanningen kom fram. Ja visst är media rödfärgat som en röd rökbomb men skillnaden är att när dessa vapen slängs in på en fotbollsplan bryter man matchen men i den politiska mediens värld blir det gatlopp för de som inte passar in i den kommunistvänliga journalistkåren i Sverige.... Själv vet jag att Twitter är rätt larvigt men ändå spännande och jag kollar rätt mycket på denna sociala media grej men nu ska jag ta Lyxhelg och bara kulturella, dricka goda droppar och lena strupen med härlig vårmat. Varför? Because I´m worth it.Kulturupplevelserna framöver är Nationalmuseum, Dirty Dancing på China, Spökhotellet på Stadsteatern,Strindberg Tribadernas Natts premiär på måndag,Öppna Moderaters bokpresentation om ett Parti i förfall, Månsken på Stadsteatern och så Läderlappen på Operan. Känns väl rätt okej för en helt vanlig samhällsbärande person med nyvunna fackliga uppdrag och frihetspolitiska uppdrag. Om jag klagar? Aldrig i livet imorgon kan jag ha fått en stroke, hjärtinfarkt eller vara övergiven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar