Summa sidvisningar

onsdag 16 november 2011

Aftonbladet,Moderaterna och En Opposition i Världskass

Har idag fått läsa att jag tydligen är en usel person pga att jag är Moderat och för tillfället anställd inom Vårdföretaget Carema. Dessa dagar när Budgeten debatteras i Rådsalen så har jag i en debatt om min kärlek till Stockholms Stadsteater fått en stor känga kastad på mig av Vice Ordförande i Farsta Stadsdelsnämnd pga min anställning inom Carema.Jag kan säga att jag inte är intresserad av vad varken Aftonbladet eller Gunnar Sandell anser om mig MEN tydligen får politiska ledarsidor ochsossepolitiker bete sig hur som helst mot enskilda fritidspolitiker.För alla som undrar kan jag bara säga att jag fr.o.m. Årsskiftet 2012 inte kommer vara Stadsdelsnämndsordförande och jag kommer inte vara anställd inom Carema men Moderat kommer jag fortsatta att vara och jag är oerhört nöjd över att slippa En Opposition i Världskass i Farsta.

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att du inte lyssnade Birgitta! Min replik började med att instämma i ditt beröm av Stadsteaterns framgångsrika verksamhet. Avsnittet i kommunfullmäktige handlade om kultur, fritid, ungdomar. Därför ville jag fråga dig varför du ser idrottshallen i Sköndal som ersättning för en fritidsgård där. Vad du som SDN ordförande 35 dagar till, för att sedan gå till Carema, kommer att göra åt detta. Det finns ett stort behov av en fritidsverksamhet för ungdomarna i Sköndal. Tyvärr fick jag inget svar eftersom du hastigt lämnade talarstolen! Men du som är en så ivrig bloggare kanske kan svara här i stället? Gunnar Sandell

    SvaraRadera
  2. jag lyssnade på dig men eftersom Du inte följde debattreglerna precis som Presidiet påpekade för dig fick du inget svar. Du fick ju tillsägelse av Ordföranden för ditt beteende.

    SvaraRadera
  3. Var inte ledsen det finns "värre" exempel:
    http://norrteljetidning.se/nyheter/1.1365309-rik-pa-vard-av-unga

    SvaraRadera