Summa sidvisningar

fredag 24 februari 2012

Julius Caesar på Folkoperan är mer än rosa luddiga handklovar


http://folkoperan.se/forestallningar/julius-caesar
Har åter igen förlustat mig på en av Stockholms många kulturställen. Nåväl kvällen började med Spagetti Carbonara på Vapiano och till dessert blev det en Drink som bara skapades till mig efter önskemål. Den supertatuerade bartendern mixade en Champagne Estelle till mig och det är nog få som får smaka den igen. Hon var så duktig och kunnig så jag skulle gärna bjuda hem henne till mig även om hon bara skulle få göra mjölkdrinkar. En liten rask promenad till Folkoperan och kvällens föreställning Julius Caesar. Historien kände jag absolut inte till och jag lusläste programmet innan, men jag hade tidigare fått en specialpresent till föreställningen i form av handklovar med rosa ludd på samt studerat hemsidan och jag kan säga att detta är en föreställning som inte bara har luddiga handklovar utan hör nu upp:

Detta är en Lyxföreställning med läckra män i röda lackskor, svarta bysthållare, svarta string kalsonger, det bästa från Prideparaden, After Dark från Börsen anno 1985, hårtork, svansjönskjolar, danssteg som jag inte trodde fanns,gatubarn på en filmduk, fagott, chembalo, klarinett, röster och uppblåsta porrdockor i en underbar och lyxig blandning. Folkoperan har gjort det igen men fått för lite kred för denna föreställning och jag förstår att många ryggar tillbaka då det är rätt ekivokt emellanåt men jag älskar alla halvnakna och snygga kroppar, de graciösa rösterna och att man gör något annorlunda av en rätt ordinär föreställning. Missar du den här föreställningen kan du lika gärna missa PRIDE paraden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar