Summa sidvisningar

torsdag 7 juli 2011

En helt vanlig torsdag i julimånad


En härlig torsdag i juli började med att vi fick ett nytt kyl och frysskåp som var lovley...och sen blev det bara bättre. Bad i Drevan och härliga lunchmackor med brie och dansk salami och kall öl och så sköndals siesta. Nu har vi ätit en härlig middag bestående av skaldjur.

400 gram valfri fisk
skalade räkor eller scampi
ett nät musslor
purjo, morot, lök hackas fint
smält smör och olja och lägg i grönsakerna och låt dem bli mjuka,
pudra över 1 msk mjöl och lägg i fiskbuljongtärning och 4 dl valfridryck,,,vatten alt vitt vin,
låt allt sjuda upp och tillsätt saffran, 2 msk tomatpure, valfria kryddor(jag har anv.färsk timjan, skaldjurskryddor,=

2 dl creme fraiche och låt småputtra 10 min.
Lägg i valfri fisk...och låt puttra vidare 10 min.

(musslorna förkokar jag och lägger i 1 min före servering...övr. fisk och skaldjur ca 10 min på svag värme...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar