Summa sidvisningar

måndag 18 juli 2011

Ern(e)st och Rosé en helt vanlig Måndag i Juli




En helt vanlig måndag i Stockholm en sommardag fylld med utsocknes från hela Sveriges avlånga land. Jag och kärleken(vi är fortfarande inte gifta efter 23 år)tog 69:ans??? buss från Sergelstorg och där fanns många olika dialekter även om jag fann det hemmatamt med Västgötska och Värmälänska som frågade om Skansen, Grönan och annat. Hade jag haft provision så hade denna måndag gett mig fria drinkar och gott dyrt bubbel men eftersom jag gav gratis råd och dessutom köpte en Situation Stockholm så fick jag förlita mig på min älskling som arbetar inom den psykiatriska omsorgen och den lön han uppbär men det räckte till Mc Donalds och Eriksberg på Medborgarplatsen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar