Summa sidvisningar

måndag 18 juli 2011

Thielska Galleriet och Liljefors, Larsson och kulturkärlek


Jag har bott i Stockholm sedan 1987 men ALDRIG någonsin varit på Theilska Galleriet förrän idag och för första gången ätit härlig kaka i Bankir Thiels Badrum. Jag har blivit kär i Thielska Galleriet och även om jag inte har en endaste kultur poäng eller annan utbildning inom konst eller kulturvetenskap så har jag det senaste halvåret följt Theilska Galleriets öde och säger så här anspråkslös. Herregud jag är redo att ta över. Vilket jävla härligt ställe med en framtid som heter duga och jag är på. I Parken kan man ordna Svante Turesson jazzkväll och servera härlga bakverk från Systrarna Voltaire med chevré och pinjenötter, nya utställningar under tema Hattar och Mössor, Brudklänningar, kvinnliga konstnärer och Stockholm i Världsklass.
Jag som aldrig någonsin läst en enda poäng konstvetenskap bara älskar detta galleri och har massa idéer ...okej jag är inte manisk men fylld av kultur tankar. Vintersalong och lunchhappenings med löksoppa och rödvin till lunch... Min älskling han blev imponerad och sa: Jäkla fint ställe. Han skulle kunna sitta i kassan och snacka med folk. Fyfarao för ett sådans härligt ställe som inte utvecklats sedan fornstora dagar. Jag ska imorgon gå med i föreningen och komma med idéer och du jäkla Stockholmare som är från Borås, Östersund eller någonannanstans. Ta buss 69 om du inte orkar gå och lär dig vett och etikett och finn kärlek. Ikväll blev det matkärlek och du imorgon då är det en annan dag men ett är säkert och det är att 2 hräliga resväskor som är dammiga ska fram och fyllas inför en härlig resa nära en härlig somrig kanal fylld med vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar