Summa sidvisningar

fredag 30 september 2011

En magisk man & Magic Figur

Har idag haft förmånen att lyssna på Världens Bästa Finansminister. Behöver man säga vad han heter? Förmodligen inte....men okej Anders är förnamnet.
Det var en snabblektion i Svensk och Grekisk Ekonomi. Det var oerhört utvecklande och jag kan lova att den som var tveksam innan var eld och lågor över sin nyvunna kunskap när han lämnade mötet.

Det var många mobilkameror och facebooksinlägg under den dryga halvtimmen han pratade och man förstår varför han går hem hos den stora allmänheten. En riktigt magisk man är mitt omdöme om honom. Något annat som är magiskt är bröllop och imorgon ska jag vara ett av två bröllopsvittnen klockan 16.20 i Stadshusets Vigselrum och inser att den nya satinklänningen borde haft en underton av Magic FIgur men inser att jag inte hinner införskaffa denna och får låta mig omges av silkesstrumpor, svart spets,pärlor och glänsande vänner. Nu är det ju för all del inte mig man ska glo på utan det är ju det vackra och kära brudparet som ska sugas in men det klart några kilo mindre hade ju varit bra tänker jag och korkar upp ett glas billigt bubbel denna enkla fredagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar