Summa sidvisningar

lördag 3 september 2011

Höstens Kulturhändelser börjar på tisdag


På tisdag börjar höstens kulturafton och då är det föreställningen Vid Floden på Stadsteatern och därefter följer Svansjön på Operan...har sett den men fy farao så härligt och jag bara längtar. Jag har skaffat abonemang och kommer att gå till Operan SJÄLV`och bara njuta.
Sen är det Spamelot på Oscars och så en hel del på Stadsteatern...jag återkommer om detta och så är det Folkoperan 14 september och premiären av Madame Butterfly och sen rullar det på. Carmen 4 november måste jag ge bort för då ska jag åka till London och se en massa härliga saker...inuläget har jag ingen aning men har tankar och idéer. Medan grabbarna skriker goal så tänker jag dricka champange i pausen och åka tunnelbana i teaterdistrikten i London. Åja,,,jag ska se några härliga soccermatcher och bära halsduk med emblem och möta Anders Limpar(det är en speciell blogg som Du kan vänta på), jag ska tillsammans med kärleken när tonåringen fortfarande sover gå på en del museum och så ska vi hämta upp 17 åringen och....ja det kan ni vänta på.Sen kommer Strindbergsåret och så fortsätter det med en massa härliga revyer, baletter och annat och 25 jan är det Flickan från Västern på Operan och så går det vidare och mitt Operaabonemang slutar 14 juni 2012 med TOSCA men du som är intresserad. Följ med, kom med input och ring eller maila mig för jag ÄLSKAR KULTUR och vill du se något men inte har någon att gå med...jag är med oavsett vem du är!!!!
men du 16 mars 2012 då är jag upptagen för då ska jag se reprisen av DE TRE MUSKETÖRERNA....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar