Summa sidvisningar

lördag 15 september 2012

Tack vare Demokratin ska ALLA med även fascister och maoister

I de politiska vågorna och efterdyningarna kring fotografen och journalistens hemkomst så går de politiska tongångarna på högvarv och vänster och höger journalister, twittrare och vanliga människor har åsikter om situationen och hemkomsten och allt annat kring dess två personer. Låt mig säga såhär att jag missade hela presskonferensen igår och anledningen var att jag faktiskt tog hand om sjuka människor på jobbet. Jag har dock idag läst båda morgontidningarna, twitterflöden och bloggar och kan konstatera följande:

Det går att göra politik av en vanlig pannkaka om man vill.

Min högst personliga analys som är ovetenskaplig kommer här och du som inte gillar den sluta läs min blogg.
Jag är borgerlig i allmänhet och Moderat i synnerhet av EN ENDA ANLEDNING och det är för att jag gillar frihet, möjligheter och förutsättningar och att Staten ska bestämma mindre och jag själv mer. Jag gillar Socialdemokraternas valaffisch som visade att ALLA SKA MED....men man måste då om man står bakom de tre orden ställa följande fråga. GÄLLER DET ALLA? Är det en uppmaning till Sverigedemokrater, Nazister, Kommunister och Maoister ja till och med Marxister.
Ja för mig är det så för i Sverige har vi inte bara demokrati på pappret vi lever rätt effektivt efter den och INGEN hotas eller förföljs av sittande Regering bara för att den inte gillar de som sitter vid makten. ALLIANSFRITT skulle aldrig kunna finnas om Sverige levt efter Etiopiens lagar. Själv skulle jag inte ens ha skrivit det här blogginlägget för jag skulle redan vara ihjälskjuten.

Vad vill jag nu säga med detta? Jo att i Sverige är det strunt samma vem som är Marxist eller inte alla Svenskar som kan räddas undan hot och våld ska räddas tillbaka till  Sverige.

Dock blir man rätt ledsen om det nu är sant....och man kan ju om man vill vara snäll fundera över om en det är en chockreaktion som utlöst pappans uttalande om Regeringen Reinfeldts åtgärder att få de bägge männen fria eller om man vill vara elak- fundera över något annat motiv men oavsett vad pappan anser om ALLIANS regeringen eller att journalisten 2011 fick Jan Myrdals lilla pris – Robespierrepriset
( ett svenskt kulturpris som delas ut årligen av Jan Myrdal-sällskapet. Det är ett pris som ska premiera en ung/lovande skribent eller konstnär som arbetar i Jan Myrdals kritiska anda. Prissumman är på 10 000 kronor.)


.....eller om man tillhör eller har tillhört Marxistgrupper så har demokratin i Sverige visat att även om ALLA SKA MED så betyder det inte att vi vill ha Marxistregeringar lika lite som vi vill ha Facistregeringar i Sverige och därför är det viktigt att vi alla tar oss en funderare över det som nu rapporteras. En del tycker att journalisterna fått smaka sin egen politiska medicin. Själv skulle jag vilja säga att det är lätt att vara Marxist, Maoist, Facist eller Nazist i ett sådant tillåtande klimat som vi har i Sverige med all öppenhet och frihet MEN den som inte ser upp kan lätt förledas in på fel väg och sen är det kört.

Det är inte länge sedan som det Svenska samhället såg annorlunda ut. Dessutom så finns det en och annan politisk företrädare på ytterkanterna som faktiskt skulle vilja skjuta oss som är för frihet och kapitalism och som med glädje skulle sända fakturan på kulorna till våra släktingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar