Summa sidvisningar

fredag 21 september 2012

Vem är Normal eller en pjäs med Galenskap

För 5 timmar sedan skrev skådespelaren m.m Niklas Hjulström på twitter: Ok.biljett-check. Näsdukar storpack-check. Ikväll Next to Normal med Lisa Nilsson på Sthlms Stadsteater.

Det var synd att jag inte läste hans twitter för då hade jag sluppit att så diskret som möjligt att snyta mig i Desigualtröjan. Om kulturjournalisterna av någon anledning sågar kvällens premiär så anser jag att de gör det enbart för att markera sin makt.

Föreställningen börjar lite konstigt och jag inser att jag inte riktigt hänger med och tycker först att jaha vad ska det blir av det här och så tänker jag okej Lisa Nilssons röst kan man gärna njuta av MEN sen börjar det. Dan Ekborg är kvällens skådespelare och sjunga kan han ju också men det är känslorna, gråten, gesterna som blir så jäkla omtumlande så jag sitter och funderar om jag ens orkar gå och se föreställningen igen....det är så jobbigt att gråta och få smärta i hjärtat och må illa men okej jag tar med mig ett storpack näsdukar och tar ett par glas rödvin innan nästa föreställning för att försöka döva ångest och den djupa oro som bär föreställningen samt all  smärta som Dan Ekborg klär i ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar