Summa sidvisningar

onsdag 5 oktober 2011

Champagnemingel med Ragnar Östbergs dotter





Kulturlover som jag är så har jag idag bevistat ett fantastiskt mingel i Prinsens Galleri Stockholm Stadshus.
4,5 kilo tung är det historiska dokument om Stockholms Stadshus och det har tagit Ann Katrin Pihl Atmer (på bilden med en bukett) 10 år att sammanställa detta verk.(ett moderat borgarråd önskar sig detta band i 40 års present).
Nåväl Kulturministern, Mingelproffs, Kulturpersonligheter, Politiker, Finansborgarrådet och andra VÄL VALDA PERSONER minglade runt i Galleriet och fick ta del av Stadshusets historia. Jag tycker det är ganska coolt att Ragnar Östbergs dotter Susanna Ramel(på bilden omgiven av sin son Mikael Ramel) var där och hon inflikade att hon minsann var med vid invigningen av Stockholms Stadshus då endast 3 år gammal.

Jag gjorde storslam denna onsdag eftermiddag....Tack Staffan Sjödén-nu ska jag gå med i Stadshusets Vänner och så fick jag veta att Arkitekt Museum har en fantastisk utställning med invigning 7 december...vad den handlar om ja det kan du minsann fundera över men det handlar om ett Rött TegelHus med ett Högt Torn...Tack Per Hagwall (på bild med 2 champagneglass)för att du ville mingla med mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar