Summa sidvisningar

lördag 8 oktober 2011

En vild 4 åring, en fuskande 49 åring och deras tomma godispåse


I höjd med länsgränsen fick de svettiga föräldrarna till den vilda och skrikiga 4 åringen nog....då hade barnet härjat och skrikigt "jag ska döda dig" allt för att veckans lördagsgodis påse tydligen var tömd på rollokola, chokladbjörnar och geleråttor. De svettiga föräldrarna som varit och helgshoppat med den vilda ungen och hennes bror tryckte på stoppknappen och sade: NU GÅR VI AV så DU LUGNAR NER DIG OCH VI SLIPPER SKÄMMAS FÖR DIG.

När dörrarna åkte igen och den vilda men charmiga(nåja)ungen fick frisk luft så gick det ett sus av lättnad bland oss bussresenärer i blandade åldrar och helt plötsligt kunde man koncentrera sig på sin telefon, alla nya FB meddelanden och det senaste flaschet om Krösus Sorks kusin från landet.
På något sätt så hänger historien om den vilda 4 åringen(hennes föräldrar kommer säkert berätta om detta en varm junidag när den där vita mössan är lätt nersolkad av rödvin och beanaise sås) och Krösus Kusin från landet ihop.

Jag vet att det nu finns en del därute i den verkliga världen som inte delar den uppfattningen och hellre tycker att jag ska logga ut men.....
med tanke på att Kusinen från landet gjort allt för att hans godispåse ska se ut att vara tom så kan jag inte bortse från att historierna hör ihop.

Krösus Sorks kusin har gjort stor affär av pingviner, paraplyer, sociala demokratier, kulbo, Dry Martinis, 139 sidor som var rätt tomma och annat och så visar det sig att kusinen försökt att fylla sin tomma godispåse utan att det märks och att det är du och jag som ska betala för hans sockerbitar, skumtomtar, salta sillar och fudge.

Själv hoppas jag att kusinen från landet fastnar i de kladdiga pappren i det övre lagret på chokladkartongen och till den vilda 4 åringen säger jag bara....en dag när du ska presentera din nya pojkvän kommer dina föräldrar att berätta den hemska hisorien för vilken gång i ordningen vet jag ej men den handlar om den tomma godispåsen.

Slutsatsen är att jag hoppas att Moder Svea tar Krösus Sorks Kusin från landet i handen och säger NU GÅR VI AV så DU LUGNAR NER DIG OCH VI SLIPPER SKÄMMAS FÖR DIG...jag kan vänta ända till hösten 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar