Summa sidvisningar

torsdag 27 oktober 2011

En kulturälskande Moderats bekännelse över en kommunal Teater


http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2960&grupp=15245
Jag är en kulturälskande Moderat som ÄLSKAR STOCKHOLMS STADSTEATER men främst aktar jag och hovniger inför den store Teaterdirektören Benny Fredriksson. Utan denne magiske man hade Stockholms Stadsteater bara varit en helt vanlig Stadsteater (jag vet att jag förargar en del scenarbetare och skådespelare mfl.)men jag tar risken.
Under Benny Fredrikssons ledning så utmanar Stockholms Kommunala Scen den Nationalkända Dramaten och andra mindre teatrar och jag har som förtroendevald ledamot i Stockholms Stadsteater och Kulturälskare Sveriges Mest Fantastiska politiska uppdrag.
Jag minns mitt första möte med den STORE TEATERDIREKTÖREN och hans närvaro i ögonen och hans krumbuktande rörelser och den slagkraftiga knorren när han talade. Just nu har jag halsfluss och ligger nerbäddad och känner mig rätt tråkig men så kom Benny emot mig genom framsidan på Stockholms Handelskammares tidning och när man läser artikeln om honom och hans visioner känner jag att halsmandlarna backar till normal storlek.

Det är en förmån att få arbeta under Benny Fredrikssons ledning men få förunnat och jag njuter av varje möte med honom. Jag älskar den Kommunala Stadsteatern i Stockholm som utvecklats till något annat än en vanlig Stadsteater och jag tänker göra allt jag kan för att denna teater ska engagera, förarga och förälska människor att åka till Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar