Summa sidvisningar

söndag 16 oktober 2011

Leka med Elden och massor av Män


veckan som gått har varit annorlunda. Ett överfall som jag blev vittne till har ställt till det men nu såhär på söndag kväll har jag landat. Nåväl redan fredagkväll när Leka med Elden hade Premiär på Stadsteatern så kände jag halvlugn och insåg att livet har andra världen än handbojor, piketpolis och upprörda känslor.
Jag kände oerhört stort lugn att få sitta brevid Meta Wellander och bara få andas in samma luft som henne och jag skrattade och njöt med kärleken premiären av August Strindbergs Leka med Elden där en naken (nåja iklädd vita kalsonger) Gerhard Hoberstorfer gjorde entre. Helgen fortsatte med MÄN.
Medan Quinnor från när och fjärran suktade och längtade efter Män på Globen i föreställningen Ladies Night gick jag på hockey igårkväll på HOVET och där fanns det MÄN överallt i svettiga spelartröjor, i baren med halvstora ölmagar, med supporterhalsdukar och så fanns Lennart brevid mig.....
Snart är det en ny vecka som imorgonkväll inleds i Rådsalen men dessförinnan så ska jag ta del av företagshälsovård och så ska jag fundera över innehållet i bloggrubriken: Moderaten som Älskar en Kommunal Teater i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar