Summa sidvisningar

söndag 17 juni 2012

När Roxy var en porrklubb eller historien om.....

Jag är rätt engagerad i moderaternas nätverk för Hbt människor Öppna Moderater p.g.a att jag står upp för människors lika rätt för frihet som även inkluderar kärlek men rätt ofta skäms jag över att människor i allmänhet och vissa Moderater i synnerhet har åsikter om vad som är rätt när det gäller människors kärlek. Min bloggrubrik har sitt ursprung från en inbjudan från ÖM om en afterwork på Restaurang Roxy i Gamla Stan som tydligen anses vara sk Gay vänlig,själv fick jag en konstig backflash när jag hörde ordet Roxy och helt plötsligt så påstods det att Roxy var en fd porrklubb eller bio på Regeringsgatan i Stockholm och några fick roliga och nyvunna tankar om mig. Jag minns min första tid i Stockholm på Södershöjder med bakgator där svarta rutor mötte en på väg hem och med anspelningar på möjliga och omöjliga tankar om sexualitet. Jag antar att vi alla längs inom oss har hemligheter och funderingar men att många ändå visar en acceptabel framtoning i mötet med änniskor.Jag har i mina möten med homosexuella fått vittnat om hur illa de fortfarande behandlas 2012 och jag insåg igårkväll på en fest att det verkar som om Stockholm endast är den stad i Sverige som är tillåtande, jag hör om städer som fortfarande har politiska företrädare och andra som säger:Du är ju trevlig och helt okej trots att du är bög. Om vi inte har kommit längre 2012 med att acceptera människors sexualitet så är det ett torftigt samhälle vi lever i. En människa som inte kan prästvigas i vissa städer p.g.a att han/hon hyser sexuell åtrå och kärlek till samma kön känns ofräscht och gammalmodigt. Vad har nu detta med Roxy att göra? Egentligen ingenting eller allting men för mig är det totalt ointressant om Du och jag går på Porrklubb, kollar porr eller vem du älskar eller har sex med så länge personen är med på det och är lovlig.Du som har en massa åsikter om vad som är rätt när det gäller kärlek borde vända ut och in på din hudkostym och fundera över dina åsikter.Själv är jag stolt och glad och oerhört tacksam över att känna så många människor som älskar....Roxy? Vet inte om det fanns en porrbio på Regeringsgatan däremot var Zita en porrbio men det är ju rätt ointressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar