Summa sidvisningar

torsdag 28 juni 2012

Första semesterveckan med Allsång och Musikmaffian

Första semesterveckan och regnet stod som spön i backen fram tills igårkväll men idag har det varit solsken.
Veckan har bestått av ALLSÅNG på Skansen med allt vad det innebär och en del hatar denna klämkäcka tillställning medan vi andra ÄLSKAR. Några som också älskas är Swedish House Maffia som nu ska splittras pga att de vill vara med sina familjer och i tunnelbanan är det nu full reklam för en tredje konsert med dem efter allt data strul kring beställning via TICNET. Jag minns dock en tid när TICNET inte fanns och man fick stå i lång kö i hällande regn utanför Swala och Söderlund för att få biljetter till ORUP men det var länge sedan innan twitter, facebook och bloggar fanns. Själv är jag jättemallig över att få ha varit med i processen kring Stockholms Stads kulturutnämning till dessa exporthousemusiclowers och jag hoppas få träffa dem på Utmärkelsedagen i Prins Euguens Galleri 17 augusti. Tills dess så lyssnar jag på dem i lurar så tonåringen slipper skämmas över sin gamla morsa som bara älskar dem. För övrigt har veckan bestått av möten med kära vänner som jag inte haft tid att träffa och kärlek, förhållanden och karlar har diskuterats under djupa inmundiganden av champagne och rosevin. Imorgon är det fredag och många är på väg till Politikernas Firmafest ALMEDALEN men jag väljer bort detta etablisemangsfestandet till förmån för annat kul och förstår inte hur Sveriges Statsminister kunde dra nitlotten att behöva tala i Almedalen samma kväll som DIF-Blåvitt på Stadion. Nåväl han får väl lyssna på sportradion. Imorgon är det fredag och AW med Öppna Moderater på Restaurangen Roxy och dit ska jag bege mig för att mingla och krama goda och härliga frihetsvänner och äta lite Gotlandssparris men innan dess blir det en spännande utställning på Kulturhuset Tom of Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar