Summa sidvisningar

söndag 28 augusti 2011

Hej hej 1987....

sjunger det gamla punkglambandet Noice och några av oss minns 1987 och tiden före. En kväll i tunnelbanan sjöng jag blott 15 år trots att jag aldrig där på landet varit i Stockholm eller någon annan storstad där det fanns tunnelbana. Man fick vara glad att inte missa bussen för då kom man inte hem.
Efter diverse turer och resor till Paris, Borås och andra continenatala ställen hamnade jag 1987 i Stockholm och jag kommer aldrig aldrig någonsin att flytta härifrån. Okej om jag får ett fett erbjudande om London eller NY så ska jag överväga MEN.....Jag minns att man antingen gillade Gyllene Tider eller Noice och jag som gärna var lite punkig föredrog Noice. Jag har nu bott i Stockholms Huvudstad i 24 år och känner mig väl hemma och älskar denna lilla småstora stad. Jag är FÖR all utbyggnad av olika art och är jäkligt sur över att vi inte fick BADRINGEN...vilken härlig idé. Bara en inflyttad lantis fattar hela goda tanken med denna men jag ger inte upp och du som älskar Stockholm Stockholm stad i världen....du och jag har massa att göra för att se till att denna stad utvecklas för Hej hej 1987 nu är det 2011 och vi har alla blivit 24 år äldre...och ikväll är hela staden vår och tunnelbanan glider in på stationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar