Summa sidvisningar

tisdag 21 augusti 2012

Igår Sodom&Gomorra Idag på gränsen till Mental Istid

....ja i alla fall verkar det som om Socialdemokraternas olika företrädare åtminstone har denna uppfattning om oss som lever och verkar i Sveriges Huvudstad. Vi som av olika anledningar bor här och jag antar att Socialdemokraterna menar ALLA även Tomas Rudin, Karin Wanngård, Veronica Palm och Löfwen själv.
Nåväl Stockholmare har i alla tider blivit huggna i ryggen för det finns rätt mycket avundsjuka bland övriga i Sveriges Avlånga land. Jag har själv sett det på nära håll jobevars själv är jag Västgöte från början men har bott längre i Stockholm än i Töreboda där jag växte upp. Nog finns det de som tror att vi som lever här är annorlunda och har diviga åsikter och glider omkring på Premiärer, sippar Champagne och njuter på bekostnad av alla andra. Jag ska villigt erkänna att jag sippar ett och annat glas och går på rätt mycket kulturgrejer men just nu står jag och steker pannkakor mellan blogginlägget och dammsugaren står i ett hörn i vårt Vardagsrum i vår hyres 3:a utanför tullarna och jag var på affären igår och köpte Toapapper, köttfärs och diskmedel.

Igår var det skitsnack om oss stockholmare som lever i sus och dus och dekandens enl. en lokal sosse på Södermalm och idag öppnar äntligen Löfven munnen i DN och kör över varenda Stockholmare med sitt snack om att vi är kallare än andra. Löfven som själv fått tag på en innerstads 2:a i Vasastan letar nu en större lägenhet men han är då minsann inte kall.

För ett halvår sedan var det Jonas Sjöstedt som klagade över att han var tvungen att bo i Stockholm och på Östermalm pga sin hustru??!!!. Om det är så himla besvärligt att bo i Stockholm och vi som bor här är så ynkliga och kalla varför flyttar ni inte?

Om Löfven sagt att Stockholms politiken var kall hade jag förstått att han ville göra en politisk markering till fördel för sitt eget parti men det gjorde han inte och jag antar att han är rutinerad så han fick läsa igenom artikeln innan den trycktes så därför är hans omdöme om oss inkl. sig själv rätt eländiga.
Han slänger ut sina varma fiskar och säger att Sten Nordin inte gör något för Stockholm och det må vara sant med de Socialdemokratiska glasögonen men vi är rätt många som anser att det var tur att Sten och hans gäng vann igen istället för könsneutrala toalett företrädare och butlers.

På frågan om Förbifarten far Löfwen med osanning och det ska man vara försiktig med för sådant kan kollas. Vi är ju många som vet att (s) körde över sina lokala företrädare ang. förbifarten precis som Sten Nordin idag skriver på sin blogg.
På frågan från reporten om vad Stefan Löfwen vill göra innan han dör är hans svar att han vill bli Statsminister. Det är fint och Sossigt. Tror han att vi andra i Stockholm vill det?Aldrig med den synen på oss som bor i Stockholm som ena dagen kallas för Sodom och Gomorra boende och nästa dag kallas kalla.

Jag tycker Stefan Löfven och alla andra som pratar illa om oss som bor i Stockholm ska GO HOME.
http://www.youtube.com/watch?v=UkXMbriHiTk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar