Summa sidvisningar

onsdag 1 februari 2012

Jag behöver inte förställa mig för att dricka Nicolas Feruillatte Palmes d'Or 1998


Var igår på Champagneprovning och fick där möjlighet att pröva 4 olika mousserande vin och champagne. Det billigaste kostade 60:- och det dyraste 899:-.
Jag förstår att om jag nu börjar blogga om champagne och andra ädla drycker så kommer hela Vänstermaffian att kasta sig över mig då jag även älskar pärlor och då kommer jag utsökt in på Stockholms Kommunfullmäktiges Interpellationsdebatt i måndags. Det arga oppositionsborgarrådet Thomas Rudin försökte som vanligt att göra tjuvnyp och larva sig genom att i en fråga om ungdomar och bostäder hitta på och förställa sin röst så i ett försök att låta som en man från Öfre Östermalm från Fornstora dagar och påstå att vi på den borgerliga sidan i allmänhet och (m)borgarråd i synnerhet Joakim Larsson sagt att föräldrar kan väl minsann köpa en borätt åt sina barn.

Denna Thomas Rudin som sällan har något med innehåll att säga utan bara flosklar om graffiti, Slussen och annat försökte att lägga ord och meningar i någons mun men då hade han inte räknat med att jag skulle trycka in mig i debatten....den Moderata champagneälskaren som bor i hyresrätt och som bara ogillar Herr Rudin så illa efter alla hans övertramp i Farsta SDN från fornnära dagar.Ingen hederlighet och ingen skam i kroppen men med en bubblande tunga som ofta slinter är nog hans signum-själv använder jag tungan till att känna var i munnen champagnebubblorna är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar