Summa sidvisningar

lördag 17 mars 2012

En ny Socialdemokratisk galenpanna

tar till ordet denna lördagsmorgon och kokkaffet håller på att spillas ut över trycksvärtan när man läser vad Tomas Rudin säger.Jag har följt denne man under lång tid inom den kommunala politiken och ja må säga att hans åsikter blir bara värre med åren.Jag skrev ett blogginlägg för ett bra tag sedan med rubriken att Juholt inte kunde toppa Rudin och det är högst sant. Juholt har ju fått gå men Rudin består.
Nåväl Viktor Barth-Kron gör en bra presentation och Tomas Rudin svarar yvigt och glatt om hans motstånd till reklam, nattgibbande ungdomar,hans egna barn som han måste hålla koll på hela tiden(arma barn), hans ovilja till småpartier,hans stora och skarpa förslag inför 2014 och så skäms han över att bo i en stad som har nollklottertolerans och jag funderar om inte han och kommunistledaren borde göra slag i saken och flytta från Stockholm så vi som älskar denna stad kan få lugn och ro och ge plats för de som vill besöka Stockholm.Vi ligger tydligen före London på denna lista enl. morgonens SvD.....men vad säger Rudin på slutet i artikeln?

"Den största frihetssymbolen i vår tid är Berlinmuren. På den ena sidan fanns det gatukonst och på den andra k-pistar. Och Folkpartiet har valt k-pistarna!Det är så sjukt, att ställa sig på sidan som tillhör ett totalitärt samhälle. Det finns två huvudstäder i Europa som inte har lagliga graffitiväggar-Stockholm och Minsk.!
DN Stockholmsdelen 17/3.2012.

Hallå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta eller bara vara mållös.
Menar Tomas Rudin att Berlinmuren handlar om ja eller nej till klotter?...och att säga att Folkparitet är parti som tillhör ett totalitärt samhälle.

En ny Socialdemokratisk galenpanna har definitivt gjort sitt inträde och jag är jäkligt upprörd, arg, ledsen över att Tomas Rudin tydligen bortser från den verkliga sanningen om Berlinmuren eller kanske jag måste inse att en av Stockholms Socialdemokrater är helt vilse i sin historia och det är värre än att prata illa om Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar