Summa sidvisningar

söndag 11 mars 2012

Med SUSO i Konserthuset och i en IKEAstol långt från Bolsjoj


Den gastronomiska kullerbyttan under helgen har denna soliga söndag uppfyllt kulturevent som heter duga. Morgondagens musiker i form av SUSO=Stockholms Ungdomssymfoniorkester har idag uppträtt med en fantastisk föreställning och jag fick en inbjudan p.g.a min närvaro i Kulturnämnden.19 årige Leo Kowalski gjorde strålande succé och han är nog att räkna med inom en snar framtid. Jag frös, mådde illa, hade ståpäls och bara blundade i en salig röra och bara älskade varje drag med stråkarna, varje pompösa ansats i slagverket och klarinetter och oboe och allt annat.
Jag inser att inom en 5 års period kan jag möta dessa duktiga musiker när jag sitter på parkett plats på Operan. Vi är nog få som känner till SUSO och jag känner att det är min mission att berätta om dessa duktiga förmågor.Du som är intresserad här kommer några godbitar under våren(för mer info se www.stockholm.se/kulturskolan

Rhytm n´Dance 19 mars kl 17.00&18.30 Hörsalen Kulturhuset
Renässans och barocckonsert 21 mars kl 18.30 Historiska museet
Kulturskolans jubileumsföreställning 1 april kl 16.00 Konserthuset
Kulturnatten 21 april kl 19.30 preliminärt Berwaldhallen
Pianomusik i centrum 25 april kl 18.00 Historiska musset
Orkesterfokus 6 maj kl 16.00 Nybrokajen 11 Musikaliska
Monday Night Live 7 maj kl 18.00 Kulturhuset
Jubileumsvecka 2juni-5 juni se vidare program
Familjepicknick i Vitabergsparken 6 juni kl 14.00 Vitabergsparken



ps under kvällen kommer jag via datorskärmen att följa något helt annat i kulturväg. Nämligen Le Corsaire från Bolsjojteatern som har sändning via olika abonemang
och kanaler. Gissa om jag kommer att sitta klistrad framför datorstolen lätt
tillbakalutad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar