Summa sidvisningar

måndag 30 juli 2012

Kärleken övervinner allt

Nu är det PRIDE och även om jag är Hetrosexuell så är det självklart att jag går på PRIDE. Jag inser och vet efter rätt många samtal med människor att PRIDE behövs och att komma ut ur garderoben är svårt om man bor i Töreboda, Älgarås eller på andra små orter och att man då gärna flyttar till Stockholm. I somras träffade jag på en man i min ålder som fnyste när vi av någon anledning kom in på Homosexuella. Vi snackade om 2 män som sökt sig till den västgötska slätten och där bodde och blivit rätt accepterat som ett exotiskt inslag bland bönder. Jag höll på att gå i spinn och det blev rätt mcyket att försöka hålla sig på sin kant och inte förgarga MEN SÅ IN I HELVETE inskränkt som denna man var och i allmänhet klankade på oss som bor i Stockholm och i synnerhet klankade på människor som ÄLSKAR oavsett kön...Jag blir så djävla trött. Jag försökte att säga att det är rätt ointressant vad som försigår i en sängkammare(det är ofta landsbyggdens mått på sexualitet) men ack så jag bedrog mig och det var tur att Tårtan kom in och konjaken serverades så jag kunde mingla vidare och slippa denna medelålders trista hetroman....fy farao. Vi är många som valt Stockholm av olika skäl men kanske ibland av Kärlek. Nu är det PRIDE och det är enda gången på året som jag kan ta ord som SOLIDARITET i min mun. Du som står upp för kärlek visa att du stödjer den också. Tyävrr finns det rätt många inskränkta människor i allmänhet och en del Moderater i synnerhet som jag skäms över när det gäller KÄRLEK. http://www.youtube.com/watch?v=GmPPFjKNyr8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar