Summa sidvisningar

lördag 26 november 2011

Jag är anklagad...


(bilden föreställer den blomma som Sten Nordin sänt till mig)
....för att vara jävig av arga föräldrar i Sköndal. Jag är rätt luttrad och vet att man inte ska bry sig om struntprat men när familjen blandas in och måste försvara sig då jävlar. Vid senaste SDN öppna medborgardel så ansåg en förälder att jag är köpt av Stiftelsen Stora Sköndal och på så sätt stjälper den fristående förskolan i dess kamp mot Stiftelsen som vill säga upp både vår läs den kommunala förskolan och personalkooperativet pga att de vill bygga bostäder och liknande på sin egen mark.

När argumenten tryter då måste man tydligen hitta på och förvanska och komma med påstående men som Ordförande i en nämnd kan man och får man inte prata på sittande möte med sin Direktör för då anser publiken att Ordförande är arrogant, har översittarfasoner och är allmänt jävlig allt medan föräldrar och andra får komma med påståenden.

Jag är rätt trött på dessa larviga påståenden som att bara för att jag är anställd på Carema Sjukvård fram till dec. 2011 och den nuv. Direktorn på Stiftelsen har ett förflutet inom Carema så är jag köpt. Hur jäkla långsökt och larvigt är detta?...men föräldrar som är desperata och förbannade får tydligen dra hur långa slutsatser som helst bara för att deras fristående förskola vägrar att flytta in i nya lokaler.

Jag skulle alltså springa Stiftelsens ärenden bara för att jag jobbar med en fd anställd på Carema? Mycket har man hört i sitt liv men.....
Det är tur att jag har vänner i ett högt Rött Torn och jag har tydligen gjort mig känd där borta i Statsrådsberedningens torn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar