Summa sidvisningar

måndag 23 april 2012

4:40 och en fenomenal inledning

Jag har ikväll skolkat från Stockholms Kommunfullmäktige.Nåväl jag lät en ersättare få tjänstgöra och så gick jag på Operan.Jag har rätt nyligen funnit detta underbara liv och skaffade för ett år sedan abonnemang som jag nu njuter av. Ikväll var det dags för den långa föreställningen Lohengrin av Wagner. Denna opera är helt fantastisk och enl. programmet så var det en av favoriterna även för en man vid namn Adolf Hitler.Nåväl jag kan leva med detta och jag fick uppleva det mesta någonsin på Operan. Jag har suttit i 4 timmar och 40 minuter men med 2 pauser och bara älskat. Vilka röster, vilken scenografi och STÅPÄLS. Det tog tid att komma från Operan för publiken var helt tokig. Jag som fann opera tack vare Ingmar Bergman och Trollflöjten....tack Storasyster som köpte den på Lp någon gång på 70 talet. Nåväl avslutningen på kvällens föreställning var än mer superduper härlig och jag är så glad att jag funnit Operan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar