Summa sidvisningar

fredag 6 april 2012

Florence är död....denna Långfredag

När jag var barn fanns det inte mycket att göra denna långfredag men nu i de sociala mediernas tidevarv kan vi blogga, FB och bara surfa runt även denna snöiga Långfredag.Dagens nyheter om Socialdemokraternas framfart är rätt tröttande när Carin Jämtin påstår att (s)gått fram pga sin tydliga politik.Nej, jag lägger bort artikeln och fördjupar mig istället över en artikel om Sjuksköterskelöne upproret och ställer mig samtidigt bakom de sjuksköterskor som vägrar jobba för mindre än 24.000 kr/månad. Jag är rätt trött på alla människor som anser att vi sjuksköterskor minsann ska arbeta pga kall, Florence och gamla historiska åsikter.

Vi är inte patientfarliga och jag hyllar alla sjuksköterskor som i år överger akutsjukhuset och istället tar arbete inom primärvård,geriatrik och psykiatri oavsett om det drabbar mig som patient, för det är inte sjuksköterskornas fel utan arbetsgivare och facklig organisation som är ansvarig för löneeländet och du nyblivna sjuksköterska....jag har bytt jobb så många gånger och förhandlat upp min lön så mycket att 24.000 kr det var det länge sedan jag hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar