Summa sidvisningar

tisdag 3 april 2012

Stilla veckan,äggtoddy,kulturkärlek och jobbskatteavdrag


Vi är mitt i Stilla Veckan och snart är det Påsk med allt vad det innebär.Jag hade hoppats på att få se Ola Salo i Jesus Christ Superstar men jag måste vänta tills 6 oktober.Själv ska jag jobba hela påsken och jag hoppas att avocado,räkfyllningar och knivar balanseras så att vi som ska sy ihop alla sårskador får en chans till lite återhämtning och stillhet. Själv har jag svårt att Stilla Veckan eftersom hela min rosa kalender är fylld av aktiviteter och kulturlove.Jag har fått en del synpunkter på att jag springer benen av mig och att någon annan betalar för mina kulturbesök.
Jag inser att det är typiskt Svensk avundsjuka och säger att jag älskar Anders Borg och hans jobbskatteavdrag....utan detta skulle jag aldrig ha råd att ha abonemang på Operan, årskort på Fotografiska eller boka lyxbijetter på Oscarsteatern och konjaken till Påsktoddyn har jag betalt med egna pengar eftersom jag numera har betalt klart mitt CSN lån.
Antal portioner: 4 Ingredienser
4 st äggulor
4 msk socker
2 dl grädde, vispad
4 tsk florsocker
4 tsk nescafé

Koka äggskalen.

Vispa äggulor och socker.
Vispa grädden och häll ner i äggblandningen.
Häll upp i portionsglas.
Ställ in i frysen (flytta in till kylen ca 30 minuter innan servering)
Precis innan servering - lägg på florsocker, nescafé och kakao i små "öar".
Häll 1 msk cognac i äggskalet och placera mitt på.
Servera. Låt gästerna hälla konjaken över desserten och blanda ihop allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar