Summa sidvisningar

tisdag 27 december 2011

Är det tillåtet att vara Sjuksköterska, privatanställd och Moderat?


Det är en fråga jag har behövt ställa flera gånger under hösten efter medias felaktiga rapportering om mig och mina politiska uppdrag samt att jag handplockades till ett projektuppdrag som Enhetschef inom Carema. Projektet skulle vara 3 månader och sen skulle jag fortsätta med andra uppdrag. Ja det var så långt flygande planer att jag valde att lämna Stadsdelsnämnden och dess Ordförandeskap för att ej bli jävig.Det har varit många turer med mitt tillfälliga arbete och många som ansett att en Moderat är en jävlig person och att om man dessutom är sjuksköterska då har man inte mycket att komma med. Det har varit riktigt jävligt att det finns människor därute som anser att bara för att jag jobbar åt en arbetsgivare så är jag mindre påläst....jag insåg rätt snabbt att Carema inte var något för mig och att JAG ALDRIG NÅGONSIN TÄNKER TULLA PÅ MIN YRKESSTOLTHET oavsett vem som anställt mig och jag tackade nej till fortsatt arbete.

Om 3 dagar lämnar jag mitt projekt och idag har jag fått det bekräftat.....
Just nu kan man i allmänhet inte säga eller skriva i sitt CV att man arbetar inom privatsektor MEN framförallt inte i synnerhet skriva Företagsnamnet Carema för då blir man tydligen utsorterad i urvalsprocessen.

Jag säger det igen...jag tänker aldrig tulla eller nalla eller ens fundera över att överge min yrkesstolthet eller ens låta bli att följa Hälso och sjukvårdslagen, SOL, Lex Maria eller Lex Sarah eller ens sjukskriva mig -utan att vara sjuk-oavsett vem som betalar min lön.
Varför anser en del att jag är mindre kunnig bara för att jag råkade välja privatsektor?.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar