Summa sidvisningar

torsdag 8 december 2011

Dumskallarnas sammansvärjning


Helt plötsligt så minns jag boken Dumskallarnas sammansvärjning och inser att den är högst aktuell och jag skrattar rätt högt när jag ser bokens framsida som jag hade glömt. Själv läste jag den någongång under tidigt 90 tal men jag inser att jag måste köpa den och läsa om den åtminstone utifrån en jämförelse med personen på bokens framsida.


Boken utspelar sig i New Orleans under tidigt 1960-tal och är centrerad kring huvudkaraktären Ignatius J. (Jacques) Reilly, en tragikomisk figur som är en lat man som fortfarande vid 30 års ålder, bor tillsammans med sin mamma och som har stort intresse kring att vara matfrossare, B-filmsdyrkare, arbetsskygg och intellektuell.
Under sin jakt på ett lagom ansträngande jobb hamnar han i den ena vanvettiga situationen efter den andra.

Osmaklig och osocial fäktas han mot allt och alla i sina irrfärder genom New Orleans. Dumskallarnas sammansvärjning är en modern klassiker som man inte får missa och du bör köpa den. Den finns att beställa på många boksaijter-jag väljer nog bokus.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar