Summa sidvisningar

tisdag 20 december 2011

Juholt kan ALDRIG toppa Rudin


Idag var vi många som fick oss ett gott skratt. Först var det Mikael Wiehe som vägrar låta en frihetsjournalist skriva om en text till hans musik och med hot tänker dra henne inför kapitalet???!! och sen var det lille Tomas Rudin. Pojken som vägrar bli stor och som är rätt arg över att han inte fick bli det Karin Wanngård blev.Ja så går det när man kvoterar in kvinnor. Jag vet inte men jag som arbetat nära Tomas i Farsta SDN i en svunnen tid tycker nog att det är rätt kul att Tomas nu tar sig ton!!!!! Han blir så jäkla arg när människor runt honom tycker annorlunda och SLUSSEN gick honom inte väl trots Benny Andersson och nu är Tomas jättesur och grinig och har om vi har förstått rätt dragit de traditionella NidJulsångerna som varje parti sedan åratal skrivit till Julmiddagen i Gyllenesalen till Kommunstyrelsen och där levt om.

Okej du som inte är så himla insatt eller ens bryr dig....så här är det.
Varje år bjuds det på julmiddag där alla förtroendevalde i Stockholmskommunfullmäktige och ersättare, personal och media närvarar och vi har det årliga Löjromsracet mm då avslutar vi med att varje parti sjunger varsin nidvisa. I år hade man bestämt EN VISA från varje parti men jag har varit med om när det blivit ett helt allsångshäfte...släng dig i väggen Måns Zelmelöf.
Ordförande och viceordförandena har en sångtävling och utser årets julvisa och i år vann ju Centern med en nidvisa om Miljöpartiet och idag skriker Tomas Rudin sig röd av argsinthet(han är Stadshusets argaste politiker enl Victor Repor- tror det var han som utsåg honom)och då handlar det om att Tomas Rudin är arg över en text som handlar om Miljöpartiet.

Det verkar ju inte som om någon Miljöpartist har tagit illa vid sig men så går ju detta Storstadsparti rätt bra i förhållande till Stockholms Sossarna och ser väl ut att vara de stora utmanarna till ALLIANSEN....jisses vilken Stockholmare vill rösta på Mp? men okej vi har demokrati och jag kommer rapportera om Miljöpartiets bakåtsträvande bakfart framöver men i nuläget är det bara Tomas Rudin som skriker för full hals om denna nidvisa. Det är väldigt få som fattar anledningen men jag tror att Tomas är sur för att ingen journalist ringt honom på 4 timmar och då var han tvungen att hitta på något. Det kunde lika väl handlat om 4 möss i Fagersjö eller 8 Moderater som bor i bostadsrätt i Skarpnäck eller EN Gran som är sned på Farsta Torg.

Jag tror att Rudin försöker toppa och ge sig in i debatten och kampen om att bli nästa partiledare för Socialdemokraterna och jag har svårt att se hur Håkan Juholt ska kunna toppa dagens Rudin nyhet..... Jag väntar med spänning men tror inte ens att en liten drajja eller ens en mugg Julmust från Juholt kan toppa Rudins larvighet.
Jag älskar Håkan Juholt och Tomas Rudin och är rätt glad över att Karin Wanngård kvoterats in....asch då hade jag fel???? Tack för att Ni finns. Vi är många som skrattar och ler och bara njuter av era pajaskonster och det ska bli jätteroligt att möta er i valrörelsen 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar