Summa sidvisningar

torsdag 8 december 2011

Helgens kulturhändelser närmar sig



(bild från DN och Hallwylska Palatsets hemsida.

Helgens kulturhändelser närmar sig och du och jag ska säkert kulturera???på olika sätt. Kanske ett besök på det lokala biblioteket, läsa boken Dumskallarnas sammansvärjning, gå på match eller tita på en utställning. Jag tror i alla fall att många kommer bänka sig vid TV:n imorgonkväll och duka upp med bubblande dryck och fredags taccos och följa rafflet i IDOL. Lördagen går sen upp i Årets stora Svenska Fest efter Midsommar och Julafton....NOBELFESTEN och dess utsändning. På söndag har många dansat klart och är rätt trötta och klänningarna skrynkliga men jag ska gnida mitt ansikte mot NK:s skyltfönster för att gå Hamngatan ner till ett Museum som du inte får missa om du gillar historia och vackra möbler och en hel del sorgsenhet.
Julpromenad på Hallwylska Palatset och jag har fixat biljetterna för det är ett populärt julinslag. Du som gillar Julen här är det gott att vara men du kan gå hit andra tider på året också. Du får lära dig om varför familjen Hallwyl inte firade Jul så glatt som de kunde och det är en rätt sorglig historia.
På måndag då är det Stadsbyggnadskulturpolitik och då ska Kommunfullmäktige rösta för en ombyggnad av SLUSSEN och jag kommer att trycka på JA knappen. Lovar att det kommer en blogg om det på sittande möte tack vare min padda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar