Summa sidvisningar

söndag 29 januari 2012

Vågar vi låta Moderaterna växa?


Igår hade Moderaterna i Stockholms stad och län Kick off och där snackade vi om hur man möter människor. Fredrik Reinfeldts budskap var relativt enkelt.Ragga inte väljare från våra Alliansvänner utan samtala för att få tveksamma att rösta på oss och respektera dem vi möter.Dessutom,idiotförsvara inte privtiseringar utan - och detta var kärnpunkten: Glöm inte att vi står på medborgarnas sida.Det var helt lovley och jag minglade med många och lärde känna nya Moderatälskande kompisar.
Idag har jag dock fått veta att det finns människor inom vårt parti som inte vill släppa fram nya oprövade kort p.g.a att de själva vill ha makt. Min enkla mission är att vi alla måste hjälpas åt att få fram nya och oprövade kort.

Jag minns när jag fick kontakt med Maddie och Lotta som vågade tro på mig trots min totala avsaknad av MUF, budgetkunskap och Moderatkunskapsorienterad men ändå vågade och litade på mig. Tack vare Er har jag fått stort förtroende för mitt älskade Moderaterna och jag vill fortsätta där ni slutade.... att lyfta fram nya och gamla förmågor oavsett kön och ålder. Tyvärr så har jag fått kännedom om att det finns människor därute som påstått vara mina vänner men som just dragit kniv och gör allt för att förhindra, förbjuda och förlöjliga människor som tror på Moderaterna och vill göra en insats och anledningen är att om Vi släpper fram nya så mister jag makt. Så jävla barnsligt och jag är rätt förbannad, besviken och arg. Jag har idag skrivit på Fejjan att jag fått en politisk dolk i mig och jag står för detta.
Jag har inga problem med att låta pröva människor eller ge nyfikna Moderater uppdrag även om jag får stå tillbaka men för den som inte törs släppa fram nya företrädare så anser jag att denna person är en liten rädd människa och därför tänker jag under 2012 att engagera mig inom Moderata Quinnor, Öppna Moderater och andra frihetsnätverk allt för att få fler att få uppdrag.Min fråga såhär sen natt är om Vi Moderater vågar växa för om vi gör det så måste ju många släppa sina uppdrag och handen på hjärtat är du och jag beredd på det?....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar